Goe bedoeld…
“Je kan maar beter niet wenen op de werkvloer, dan toon je hoe zwak je bent.” 
“Je houdt beter je mening voor jezelf, want het kan zich tegen je keren.” 
“Je steekt beter je nek niet uit, het kan je je job kosten.” 
"Je zwijgt beter, anders riskeer je je collega te kwetsen"
"Je kan het beter zeggen, hoe maakt niet zoveel uit, dan weten ze het tenminste"

Het zijn uitspraken die collega’s en managers doen met de beste intenties, vanuit hun eigen perspectief, vanuit hun opvoeding en ervaringen.  Velen klappen dicht na zo’n uitspraak. “Ik kan maar beter zwijgen, mijn pijn verbijten, mijn angst wegmoffelen, mijn verdriet bij mij houden, mijn kwaadheid op een andere manier kwijtspelen.” Of de werknemer vertrekt gewoon.

Emoties? Neen, dank u!
Hallo, hoe voel je je nu? “Goed”, antwoord jij dan dikwijls. Maar wat is goed? Voel je je dan blij, opgelucht, verrast, gesteund, ontspannen, kalm, rustig, zorgeloos, veilig, …? Sta je weleens stil bij hoe je je werkelijk voelt? Bij wat je collega voelt? Bij hoe mensen situaties/veranderingen/gesprekken beleven? Bij wat je doet? Bij wat er speelt in het team?  Onze emoties en gevoelens hebben een grote invloed op ons welzijn, onze energie, onze prestaties, ons gedrag. Meer nog: ze vertellen ons hoe het met ons gaat. Negatieve emoties wijzen op het feit dat onze emotionele batterij leegloopt omdat onze behoefte niet is ingevuld, positieve emoties wijzen erop dat deze zich oplaadt omdat onze nood wel is ingevuld.

Batterijen opladen!
Je toont je emoties liever niet aan je collega’s, manager of directeur. Dat is not done! Dat is zwak! Je gaat weleens situaties uit de weg terwijl dat misschien helemaal niet nodig is. Je wil jezelf krachtiger ‘tonen’ en beter vasthouden aan jouw wensen en prioriteiten. Welkom op de workshop Verbindende communicatie bij Up2Be!


Up 2 Be mindful in connection
Up2Be leert je terug het belang van je emoties, waar jij en anderen nood aan hebben. Je leert de ander tegemoet komen zonder jouw eigen belangen, die van het team, of die van de organisatie uit het oog te verliezen.   

Verbinden
Je krijgt veel praktische tips om jouw assertiviteit of dat van jouw team naar een hoger niveau te brengen.  Via het model van de Geweldloze Communicatie van Marshall Rosenberg en een aantal heel praktische mindfulnessoefeningen leer je hoe je vanuit rust heel verbindend kan communiceren.